Arts-Scène Diffusion

Douce Félicité

Michel Lambert/Sébastien Le Camus

Douce Félicité

Musica Ficta, 2017

Dagmar Saskova & Barbara Kusa, dessus
François-Nicolas Geslot, haute-contre
Francisco Javier Mañalich, taille
Arnaud Richard, basse
Manuel de Grange, direction

 



Michel Lambert and Sébastien Le Camus were among the most important composers of Louis XIV's reign. While not involved in opera, where Lully reigned supreme, they were ubiquitous in the aristocratic and intellectual salons. Their airs sérieux display to perfection the refinement and balance central to French good taste. The structure of these pieces is simple; their beauty is enhanced by flowing melodic lines, richly expressive harmony and texts that emphasise the enchantment and sweetness of love. 


Press

Denis Grenier, Ut pictura musica, 10 juillet 2017

La prestation est de nouveau convaincante, l’engagement des chanteurs total, le soutien instrumental idoine, et la direction à la fois sûre et souple. Le kaleidoscope permet de suivre avec plaisir l’évolution de cette forme typiquement française. Jamais la pédagogie, bien au contrare, n’atténue l’expression, le seul et véritable but de la musique. read full article

Reinmar Emans, Fono Forum, décembre 2017

A nice collection. Especially the two sopranos show a strong emotional involvement in the title song of Michel Lambert, which is communicated very nicely.

Loïc Chahine, Diapason, Décembre 2017

Le collectif de Manuel de Grange soigne une indéniable beauté plas­tique du son, manifeste dès le pre­mier des airs polyphoniques.

T. Moore, American Record Guide, janvier 2018

All the individual voices are beautifully produced and expressive, and the combination is well tuned and rich. [...] All in all, an excellent presentation of worthy repertoire. Don't miss it.

Audio

Ah, puisque la rigueur extrême

extract from the CD Douce Félicité