Claire-Marie Le Guay
PIANO- Kieler Nachrichten, août 2024
- La Provence, août 2024
- Marie-Céline, avril 2024
- destimed.fr, 8 octobre 2023
- Panorama, Juin 2023
- Toute la Culture, Mai 2023
- Théâtre du blog, Mai 2023
- Classique mais pas has been, Mai 2023
- La Croix, Mai 2023
- Concertclassic.com, Mai 2023
- Ouest France, Février 2023
- France musique, Janvier 2023
- Pianiste magazine, Décembre 2022
- Radio classique, Novembre 2022
- Le Telegramme, Juillet 2022
- Classica, Novembre 2021
- Ouest France, Octobre 2021
- Radio Classique, Octobre 2021
- L'air du jour, Musikzen, Septembre 2021
- Sud Ouest, Septembre 2021
- Aix-en-Provence Culture, Septembre 2021
- Franceinfo.fr, Août 2021
- France info TV, Août 2021
- Wukali, Août 2021
- Resmusica, Juillet 2021
- Bachtrack.com, Juillet 2021
- Concertclassic.com, Juillet 2020
- PrestaPlume, Février 2019
- Diapason, Janvier 2019
- Wukali, 2018
- Ruhr Nachrichten, Juin 2018
- Wukali, Avril 2018
- Prestaplume, Mars 2018
- Le Figaro culture, Février 2018
- Publikart, Février 2018
- La Croix, Septembre 2017
- La Croix, Septembre 2017
- La Croix, Septembre 2017
- Ouest France, Octobre 2016
- La Croix, Mai 2015
- Festival Enescu, Septembre 2014
- La Croix, Octobre 2013
- Mannheimer Morgen, Mai 2013
- DrehPunktKultur (Mozartwoche Salzburg), Février 2013
- L'Express Style, Avril 2011
- Le Monde, Avril 2011
- Classica, Avril 2011
- New York Times, Mars 2000
- Chicago Sun-Times, Février 2000
Festival Enescu, Septembre 2014
She is a musician who collaborated with every solo-instrumentist of the orchestra in order to valorize the imagined dialogues of the two composers. A bright instrumental virtuosity and a strong-orchestral left hand, a pianist with a great coloristic refinment having an inner world filled with shades, with lights and shadows, a perfect co-worker for the conductor for a lively interpretation of these opposites.
UPCOMING CONCERTS
Nantes, France
Nantes, France
La Folle Journée de Nantes
Nantes, France
La Folle Journée de Nantes
Saint-Omer, France
Nanterre, France