Arts-Scène Diffusion

Fanny Azzuro

PIANO

Melissa Khong, Magazine Pianiste, janvier 2025

La pianiste française rayonne dans les instants éphémères confiés par Scriabine, livrant avec limpidité des impressions baignées de lyrisme et de luminosité. Elle souligne l'onirisme parfumé du 3°, la tendresse du 5°, l’intensité brûlante du 14° et l'interrogation poignante du 15°, la subtilité du jeu n'affaiblissant jamais l'effervescence si emblématique du compositeur. Les Préludes de Chopin s'inscrivent aussi dans cette démarche, où un doux rubato souligne l'intimité des 6°, 7° et 11° préludes tandis que la légèreté du toucher s'éloigne parfois de l'agitation des pages les plus ardentes, préférant chercher la rêverie dans ces préludes que Liszt compare à des «songes dorés». 

NEWS

The Night

Fanny Azzuro joins actress Brigitte Fossey for a concert-reading on the theme of The Night this saturday April 19th at…

Read more

Fanny Azzuro joins actress Brigitte Fossey for a concert-reading on the theme of The Night this saturday April 19th at 8pm in Lauzun (FR).

Night is one of the strongest themes of Romanticism. Indeed, this fascination with the night is linked to a love of mystery and dreams. At night, all unreal visions can take hold, and all the evils of the day can be forgotten. Musset's Nuits series is a case in point. Night can also be associated with a symbol of the decline of human life. In this case, twilight represents the last sighs of existence. This is what Victor Hugo describes in Soleils couchants. It's also this nostalgic beauty that Baudelaire brings to life in his poem Harmonie du soir. Many 19th-century composers were interested in the theme of night, notably Schumann with some of his Kinderszenen, Chopin and his Nocturnes, Clara Schumann with her Soirées musicales... A sparkling, touching nocturnal world.


This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used.