Arts-Scène Diffusion

Julien Hanck, Bachtrack, Septembre 2018

Le meilleur de la soirée, on l’a trouvé dans la seconde partie, qui commençait par le violon de Deborah Nemtanu dans Tzigane, de Maurice Ravel. Habitée par une verve qui la fait s’arcbouter sur ses genoux, le visage et le corps débordant de musique, la violoniste mène les débats avec une autorité incontestable. Au prix de quelques chassés-croisés et d’une pulsation parfois pompette, Douglas Boyd prend le parti d’un Tzigane vibrant, aux phrasés opulents, aux aigus miroitants. Lire l'article

Le Dauphiné Libéré, Août 2018

Avec ses 12 musiciens, La Symphonie de Poche est ce qui se fait de mieux en matière d’orchestre en modèle réduit (…) et conserve en effet remarquablement la dynamique d’un grand orchestre.
(…)
Le talent de Deborah Nemtanu a triomphé dans la Symphonie espagnole de Lalo et dans l’extraordinaire Tzigane de Ravel qui s’achève sur un tempo infernal.

L'Echo, Août 2018

Une lumière que l’on retrouve dans le dernier CD qu’elle vient d’enregistrer avec l’ensemble de Nicolas Simon, La Symphonie de Poche. On y découvrira la «Symphonie espagnol» de Lalo dans une version mêlant marimbas et accordéon, ainsi que «Tzigane» et «La Valse» de Ravel enrichies de couleurs inhabituelles.
Une vraie friandise estivale.

Tim Ashley, Gramophone, Juillet 2018

The latter work is played with bags of charm and considerable flamboyance by the Franco-Romanian Nemtanus, Deborah and Sarah, sweet if a bit lightweight in tone, exactingly precise in all those exposed bravura passages in parallel harmonies, and relishing the neo-Baroque flourishes with which Martinů peppers the score. There’s dash and verve in the opening movement, a slightly barbed elegance in the Moderato, where they vie with each other for the principal melody, and real exhilaration in the final sprint for home. Above all, they sound as if they’re really enjoying themselves with it. Lire l'article

Robert Maxham, Fanfare Magazine, Juin 2018

Deborah Nemtanu's playing, always big- and raw-boned, gives the impression of challenging freshness and creativity, as well as technical assurance and tonal luster.
(...)
Next comes Ravel’s La valse; the accordion enters, and the sense of comparative normalcy in Lalo’s concerto exits. But for those who might initially object to the inclusion of that instrument, the first few moments should help dispel any qualms. The arrangement they play might be characterized as salon music extraordinaire, and those who enjoyed the stylish entertainments of, for example, I Salonisti, should feast on Henri’s vibrant transcriptions.
(...)
The idea of a “pouch symphony” seems to be its portability, and this ensemble and their soloists have packed a lot of substance, stylishly adapted, into their ample pocket. Very strongly recommended.

Robert Maxham, Fanfare Magazine, Juin 2018

Violinist Deborah Nemtanu, set far forward by the engineers (...) would be a prepossessing soloist placed before a full orchestra, not only because of her technical and tonal authority but also because of the boldness of her musical ideas and the fearlessness of her execution of them.

Chris O'Reilly, Presto Classical, Juin 2018

The disc as a whole is another unmissable addition to the Martinů discography. Lire la suite de l'article

Paris Normandie, Mai 2018

L’association Résonances, qui promeut la musique de chambre, a donné carte blanche à la violoniste Déborah Nemtanu pour écrire les nouvelles pages musicales de la saison 2018-2019.
« Folk » s’annonce comme une représentation de caractère où les danses roumaines de Bartok, la sonate N° 2 de Prokofiev, la Habanera de Ravel mais aussi l’Histoire du tango de Piazzolla vont tirer un trait d’union entre le passé et la modernité. Lire la suite de l'article

Richard Fairman, Financial Time, Avril 2018

Deborah and Sarah Nemtanu are the skittish violinists, Mari and Momo Kodama the battling pianists, and the viola soloist in the Rhapsody is Magali Demesse. Lawrence Foster, the conductor, never lets the Orchestre Philharmonique de Marseille slacken. A triple portrait of a still-undervalued composer makes this a rewarding disc. Lire la suite de l'article

Norman Lebrecht, myscena.org, 24 mars 2018

This jam-packed recording presents three of his most scintillating works. If they don’t convert you to Martinu, nothing will. (...)
The Nemtanus, a more athletic pair, capture an edgier eroticism, a whiff of danger in the game of love. Lire l'article en entier