Arts-Scène Diffusion

Henry Purcell, Songs, airs d'opéras et airs sacrés

L'oeuvre d'orgue

 

avec la mezzo-soprano Lucile Richardot

 

Ouverture (Dido & Aeneas, 1689) 
Lamentation de Didon, « Ah, Belinda, I am press'd »*

Strike the viol (Ode Come, ye Sons of Art, 1694)*
Ground in D 
If music be the food of love* (Gentleman’s Journal, 1° version, 1692)
Verse in F
Music for a while* (Orpheus Britannicus, vol. II, pour la tragédie Oedipus, 1692 ?)

Volontary for double organ
A new irish Tune
Sweeter than roses* (Orpheus Britannicus, vol. I, pour la tragédie Pausanias, 1695)
Volontary in G
Since from my dear Astrea’s sight* (semi-opéra Dioclesian, 1690)
Mort de Didon, « Thy hand, Belinda… When I am laid »*

Volontary in C
The airy violin (Ode on St Cecilia's day, 1692)*
Sarabande with divisions] in A
In vain the am'rous flute (Ode on St Cecilia's day)*
Volontary on the Old 100th

Ah! how sweet it is to love* (Orpheus Britannicus, vol. I, musique de scène pour Tyrannick Love ; or, the Royal Martyr, 1698)
Secresy's Song « One charming night » (The Fairy Queen, 1692)*
Chacone in G
An Epithalamium « Thrice happy lovers » (Wedding song, from The Fairy Queen)*

 

Presse

La voix chaude et bien posée de Lucile Richardot, soutenue par un brillant organiste, a séduit les cinq à six cents spectateurs […]