Arts-Scène Diffusion

Ma P'tite Chanson

ORIGINAL PROJECTS

I sing at night 

 

Ma P'tite Chanson revisits the classic!

Agathe Peyrat (voice & ukulele) & Pierre Cussac (accordion & voice) are a real balancing act. 

Evolving on a suspended bridge between classical and pop music, these two jacks-of-all-trades explore the plasticity of the voice-accordion duo in its most unexpected detours.

After a first programme that gave pride of place to chanson, here they are embracing the 'great repertoire' of the masters Rameau, Puccini and Fauré in a concert that dusts off preconceived ideas.

At the crossroads of worlds, they imagine a journey on the theme of day and night, taking up the challenge with mischief and communicative good humour: an opera aria by Bizet becomes a luminous blues, a melody by Debussy is transformed into a melancholy ballad, the Beatles dialogue with Purcell...

And sleeping masterpieces come alive more than ever!

Discover the programme: I sing at night

 

JEAN-PHILIPPE RAMEAU Soleil fuis de ces lieux

PAOLO CONTE Come di

BRIGITTE FONTAINE Eternal

CLAUDE DEBUSSY Beau soir

GEORGES BIZET Je crois entendre encore

Irish Trad Danny boy

MAURICE YVAIN Je chante la nuit

CAMILLE SAINT-SAENS Danse Macabre

GIACOMO PUCCINI E lucevan le stelle

J.B. PERGOLESE / LÉO DELIBES Que ne suis-je la fougère / Sous le ciel tout étoilé

BERNICE PETKERE Close your eyes

MURENA / MINVIELLE La vie d'ici-bas

CHARLES TRENET The sun and the moon

 

Yvan Beuvard, Forum Opera, 26 aout 2023

Duo insolite, pour d’improbables musiques, toutes également séduisantes : Agathe Peyrat, soprano de culture classique, au large ambitus et à la diction exemplaire, aux couleurs adaptées à chaque pièce, jouant (fort bien) de l’ukulele, s’est associée à Pierre Cussac, dont la maîtrise de l’accordéon de concert est exemplaire. De surcroît, les interventions vocales de ce dernier ajoutent encore à la palette. (...) l’intelligence des interprétations force l’admiration. Le clou du spectacle : un Boléro de Ravel où les voix, l’ukulele en guise de caisse claire, et un accordéon magistral, restituent l’incroyable progression, avec sa modulation attendue et son délire sonore. Un exploit, où l’humour le dispute à la tendresse.

Jean-Luc Clairet, ResMusica, Mai 2023

"Agathe Peyrat et Pierre Cussac offrent de Je crois entendre encore des Pêcheurs de perles, une interprétation suffocante d’émotion."

I think I hear

 



This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used.