Deborah Nemtanu
VIOLON- Sud Ouest, mai 2024
- Diapason, Janvier 2023
- Pianiste, Janvier 2023
- Toute La Culture, Janvier 2023
- Sud Ouest, Mars 2019
- Bachtrack, Septembre 2018
- Le Dauphiné Libéré, août 2018
- L'Echo, Août 2018
- Gramophone, Juillet 2018
- Fanfare Magazine, Juin 2018
- Fanfare Magazine, Juin 2018
- Presto Classical, Juin 2018
- Paris Normandie, Mai 2018
- Financial Time, Avril 2018
- myscena.org, 24 mars 2018
- bachtrack.com, 21 février 2018
- La Montagne, 6 février 2018
- Télérama, 7 novembre 2017
- Le Travailleur Catalan, 20 octobre 2017
- Classique mais pas has been, 17 octobre 2017
- Francetvinfo, 22 janvier 2017
- Journal Zibeline, avril 2016
- Diapason, mars 2016
- Classica, mars 2016
- classiquemaispashasbeen.fr, 29 février 2016
- Musical Toronto, 9 February 2016
- Musikzen, 2 février 2016
- Sinfini Music, February 2015
- Gramophone, May 2013
- Classica, mai 2013
- Diapason, avril 2013
- Le Figaro, mars 2013
- Concertonet.com, mai 2011
- La Lettre du Musicien, janvier 2010
- Le Figaro, septembre 2009
- Contertonet.com, septembre 2009
- Concertonet.com, mai 2009
- Times on line, September 2008
- V.S.D., février 2008
- Le Figaro, janvier 2007
- Le Figaro, 15 septembre 2005
- La Libre Belgique, mai 2005
- Ouest France, février 2005
- Presse Océan, février 2005
- Le Monde de la Musique, octobre 2004
Robert Maxham, Fanfare Magazine, Juin 2018
Deborah Nemtanu's playing, always big- and raw-boned, gives the impression of challenging freshness and creativity, as well as technical assurance and tonal luster.
(...)
Next comes Ravel’s La valse; the accordion enters, and the sense of comparative normalcy in Lalo’s concerto exits. But for those who might initially object to the inclusion of that instrument, the first few moments should help dispel any qualms. The arrangement they play might be characterized as salon music extraordinaire, and those who enjoyed the stylish entertainments of, for example, I Salonisti, should feast on Henri’s vibrant transcriptions.
(...)
The idea of a “pouch symphony” seems to be its portability, and this ensemble and their soloists have packed a lot of substance, stylishly adapted, into their ample pocket. Very strongly recommended.
PROCHAINS CONCERTS
Besançon (25), France
Besançon (25), France
Montbéliard (25), France
Verdun (55), France
Arradon (56), France