Pascal Moraguès
CLARINETTE- Diapason, Mai 2022
- Classica, Mai 2021
- Crescendo Magazine, 31 Mars 2021
- Classiquenews.com, Février 2021
- pizzicato.lu, Février 2021
- Diapason, Février 2021
- Classica, Novembre 2019
- Bachtrack, Août 2019
- Le Dauphiné Libéré, Juin 2019
- Utmisol, Mars 2019
- Classica, Mars 2019
- La Montagne, Janvier 2019
- Pizzicato, Décembre 2018
- La Croix, Décembre 2018
- Culture31, 17 février 2017
- Classiquenews, 7 février 2017
- ClassicToulouse, 2 février 2017
- Bachtrack, 29 August 2016
- The arts desk, 24 May 2016
- Sudouest.fr, 12 août 2015
- L'Alsace-Colmar, juillet 2015
- Colmar-Culture, juillet 2015
- La note bleue
- Au coeur de l'orchestre, août 2014
- Diapason, août 2014
- Le Monde de la Musique, août 2014
- L'Express, 22 avril 2013
- De Telegraf, 2 août 2011
- Volkskrant, 1er août 2011
- Le monde la musique, été 2001
- Le Temps, 10 février 2011
- webenlog.blogspot.com, janvier 2009
- Altamusica.com, 2006
- chronicart.com, 1er janvier 2000
- Le Monde, 26 avril 1990
Laurence Vittes, Bachtrack, Août 2019
The great French clarinetist's liquid phrasing and dynamic range, from full-throated ecstasy to sublime pianissimo, was produced so naturally that it took the audience's collective breath away; in ten brief minutes it characterized the bonds of professional and personal friendships that made the ten-day festival an endearing experience for all involved. Pinto-Ribeiro was the perfect Schumann pianist throughout, the music bubbling from his piano clear and refreshing as a mountain spring, his notes voiced delicately like sensitive jewels. Moraguès adorned the pure sound of his instrument with gentle flashes of color, turning the central section of the second movement into a noble paean to nature. As he does when his spirit is most honestly invoked, Schumann spoke directly through Moraguès and Pinto-Ribeiro, allowing the two musicians to reveal the dimensions of their own love for music. Lire l'article