Arts-Scène Diffusion

L'Achéron

MUSIQUE ANCIENNE

Photo Jean-Baptiste Millot
Photo Myre
Photo Jean-Baptiste Millot
Photo Jean-Baptiste Millot
Photo Myre
Photo Philippe- Anessaut
photo Caroline Lequeux
photo Marco Strullu
L'Achéron
Photo l'Oeil de Paco
Photo l'Oeil de Paco
photo Maïlis Snoeck
Photo Jean-Baptiste Millot
Photo Jean-Baptiste Millot
photo Eric Larrayadieu
Photo Jean-Baptiste Millot
WieBa Photography
Photo Jean-Baptiste Millot
Photo l'Oeil de Paco

L'Achéron

 

In Greek mythology, the Acheron is the river Orpheus crosses to rescue Eurydice from the Underworld. As its name suggests, Acheron aims to open up a path between two apparently opposed worlds: that of the living and the dead, the past and the present, the ideal and reality. 

Founded in 2009 by François Joubert-Caillet, L'Achéron regularly works with artists from different backgrounds: traditional, contemporary, computer-assisted music, dance, theatre, etc. and wishes to strengthen the links between musicians and the public by making music accessible without distorting it, painting with the richest and most sensitive palette all kinds of music, whatever their origins.

L'Achéron has been invited to perform on the most important stages in Europe; on the recording front, L'Achéron has released some twenty CDs with Ricercar-Outhere (J. Schenck, A. Holborne, S. Scheidt, O. Gibbons, J.B. Bach, P.H. Erlebach), all of which have been awarded Diapasons d'Or, Chocs de Classica and Echo Klassik. Latest release: Johann Sebastian Bach's Orgelbüchlein adapted for voice, viola da gamba and bandoneon by Albus Fair Editions.

March 2023

ACTUALITÉ

Naissance d'un roi

Louise Bourgeois fut l'une des premières sage-femmes à décrire sa profession à l'aube du XVIIe siècle : à la fois…

Lire la suite

Louise Bourgeois fut l'une des premières sage-femmes à décrire sa profession à l'aube du XVIIe siècle : à la fois accoucheuse de petites gens, de nobles et de bourgeois, elle fut notamment la sage-femme de Marie de Medicis pour la naissance de Louis XIII. Dans un langage franc et perlé, plein d'humour, elle décrit cette expérience aussi commune qu’extraordinaire, se trouvant au cœur de l'intimité de Marie de Médicis et d'Henri IV, ainsi qu'aux premières loges de l'écriture de l'Histoire de France.

Anne-Sophie Claudon, récitante
François Joubert-Caillet, basse de viole

Au programme: Improvisations, Airs traditionnels et Chansons de la Renaissance, Une jeune fillette, Doulce Memoire, Le roi a fait battre tambour, La Pernette, La Fürstemberg, etc.


Ce site utilise des cookies. En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation de cookies.